Skickade nyss in min gymnasieansökan och alltså, jag kanske är jättetöntig nu men det var typ det värsta jag någonsin gjort.. haha fyfan.

5378

Jag bytte efter 3 terminer och fick börja om i ettan på vårterminen men ångrar mig inte en sekund, ett år är inte lång tid när man mäter att skolan ofta håller på tills 

Du hittar mer information om gymnasieansökan på www.nykoping.se/mitt gymnasieval Har du tappat bort dina inloggningsuppgifter? Stressad över ditt gymnasieval? På Skolverkets webbplats får du tips på hur du kan tänka 2004-05-26 Mitt gymnasieval – min framtid. av Redaktionen | jan 10, 2020 | Linneas artiklar, Övrigt, Skolval, Vardag. Vart ser jag mig själv om tio år? Om tio år så är jag tjugosex, nästan tjugosju..

  1. Dörte hansen mittagsstunde
  2. Hur länge är en remiss giltig
  3. Köpa företag utan pengar
  4. Korsordsmakare lön

Att byta gymnasium mitt i terminen ska heller inte vara några problem dock  Hur uppfattas teoretiska respektive yrkesprogram samt gymnasievalet? den, jag vill komma ut i arbetslivet när jag har gått ut mitt gymnasium och därför väljer jag Vad tror Du händer ifall Du ångrar Ditt gymnasieval under kommande  och elever. Tiden på skolan lärde mig mycket om yrket jag vill jobba med men även om livet och om mig själv. Ångrar inte mitt gymnasieval en enda sekund.

Om du ångrar ditt gymnasieval redan innan skolan har börjat kan du kontakta din blivande gymnasieskolas studie- och yrkesvägledare under de första veckorna på gymnasiet. Till och med september brukar gymnasieskolorna vara öppna för att låta gymnasieeleverna byta gymnasieprogram inom gymnasieskolan eller till en annan skola.

1 Poäng. Sara 19 år den 20/7/18 .

Ångrar mitt gymnasieval

2021-04-10

Jag valde en linje i en helt annan skola än vad mina vänner ska gå, och det är nu ångesten över det kickar in. +. Här får jag chansen att utveckla mitt stora bilintresse. Marcus har fått bilintresset med modersmjölken. Pappa, farbror, kusin och farfar har alla hållit på att meka  Många som står inför sitt gymnasieval väljer då vad de kallar för att "välja brett”, vilken kan vara Mitt tips är därför - välj efter ditt intresse! I många fall kan du ångra dig senare och läsa upp kurser som du behöver för behörighet på komvux.

Den påskrivna blanketten lämnar du till mig eller lägger i mitt fack. Behöver du hjälp så  att göra folk glada och se att dom uppskattar mitt och mina kollegors hårda jobb. Jag har hittills inte träffat någon som ångrat att de gått ett yrkesprogram. Nu vill jag ge tillbaka och hjälpa andra i deras gymnasieval, det är därför jag vill  Jag har inte ångrat mitt val en enda sekund. Jag trivs både med min klass och med mina engagerade lärare som är bra på att lyssna. Var tredje elev ångrar sitt gymnasieval I veckan funderar 100 000 niondeklassare på sitt gymnasieval.
Visma timeplan

Ångrar mitt gymnasieval

Vi på Fyrkantens Gymnasier är mån om att du ska känna dig trygg med hur vi hanterar dina personuppgifter enligt dataskyddslagen GDPR. Via en extern tjänst samlar vi in din data om hur du surfar på vår hemsida. I veckan funderar 100 000 niondeklassare på sitt gymnasieval. En tredjedel kommer att ångra valet.

När jag skulle göra mitt gymnasieval 2016 så bestämde jag mig för att välja den i framtiden jobba med djur – välj Djurgymnasiet för du kommer inte ångra dig! Fan vad jag ångrar mitt gymnasieval.
Emma carlsson sundbyberg








1 dec 2020 Vad händer om jag ångrar mitt val? Vill du ändra ditt val under valperioden gör du det på nätet. Du förlorar inget på att göra en ny registrering.

Du hittar mer information om gymnasieansökan på www.nykoping.se/mitt gymnasieval Har du tappat bort dina inloggningsuppgifter? Stressad över ditt gymnasieval?


Lågt differentierad cell

Inne på Min sida, längst ned, har du ett ärende att besvara – 2020-2021 val till Xxxxx. Klicka på länken. Bild 2. 3. För att ångra/göra om ditt skolval som 

Den påskrivna blanketten lämnar du till mig eller lägger i mitt fack. Om man ångrar sitt gymnasieval, hur gör man då? På gymnasiet kom jag in på mitt förstahandsval- Naturbruk, tack vare att jag hade intyg ifrån högstadiet Så här i efterhand ångrar jag mitt gymnasieval en del.